Örebro stad

I fredags så yrde jag runt hela huset för att städa, packa och diska samtidigt. Pappa skjutsade mig och Sofia till tåget och med ett enkelt byte i Gävle så vips var i Örebro! Även om tågresan dit gick fort med prat och korsord så var det skönt att vara framme. Evelina kom glatt och mötte oss på stationen. Det blev en tidig kväll med tacos och Lets dance.
 
Klockan 9 på lördagsmorgonen så travade vi iväg till gymmet. Där körde vi ett body pump pass. Jag är riktigt nöjd med min insats då, kännde jag tog helt rätt beslut med vikter och det blev alldelles lagom jobbigt. Efter det så gjorde vi brunch och begav oss ut på stan. Där strosade vi runt och kollade runt i olika butiker och såg lite utav Örebro. Tll kvällen gick vi ut på resturang, som får 10/10 gudstjärnor. Vi funderade på att gå på bio, men efter middagen så lät godis och mello ändå helt okej. Därför spatserade vi hem och jag la mig på min lilla luftmaddrass och googlade fram mello vinnaren eftersom streemingen var så långsam.
 
 
Söndag så vaknade jag med mens. Det var mindre nice, men med gott mod gav vi oss ut på en jakt efter hörlurar och pesto. Med våra inköp firade vi med att göra pesto-pasta. Eller, jag däckade i Evelinas säng medan mina väninor lagade maten. Tågresan hem kändes mycket längre. Tillslut föll ag i säng och var vaken till 2, men jag var ju åtminstone hemma.
 
 
Nu sitter jag här och jobbar ikapp tyskan. Golvet är fullt av väskor, diskhon är full med disk och lurarna fulla med avslutningen av Det stora fågeläventyret.
 
 
 
 

Kommentera här: